Ogólne Warunki Gwarancji Sprzedaży oraz Użytkowania Osiedle Niskowa
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI, SPRZEDAŻY, ZABUDOWY I UŻYTKOWANIA, KALUZULA RODO – DLA NIERUCHOMOŚCI, BUDYNKÓW, LOKALI W TYM BUDYNKÓW MIESZKALNYCH, LOKALI MIESZKALNYCH, BUDYNKÓW USŁUGOWYCH I LOKALI USŁUGOWYCH ITP.
Ogólne Warunki Sprzedaży
- Za każdym razem, gdy mowa o Zbywającym, Sprzedającym, Deweloperze – mowa tu o stronie Sprzedającej obiekt znajdujący się na działce 328/1 Niskowa obręb 0015, tj. Osiedle Niskowa Sp. z o. o., ul. Jagiellońska 30/5, 33-300 Nowy Sącz, NIP: 734598093, REGON: 389511265
- Za każdym razem, gdy mowa o Nabywcy, Stronie Nabywającej, Kupującym lub Kliencie – mowa tu o osobie która nabyła obiekt będący przedmiotem umowy;
- Umowa – za każdym razem gdy mowa o „umowie”, należy przez to rozumieć czynności mające zawarcie transakcji w formie umowy rezerwacyjnej, umowy przedwstępnej, umowy deweloperskiej, umowy praw przeniesienia własności oraz umów tworzących stosunek cywilno-prawny pomiędzy Stronami umowy;
- Obiekt – budowla, budynek, lokal, przedmiot umowy (szczegółowo określony w umowie)
- Ogólne Warunki Sprzedaży . Osiedle Niskowa Sp. z o. o. stosuje się we wszystkich umowach zawieranych przez . Osiedle Niskowa Sp. z o. o.z Klientami, z wyjątkiem umów zawieranych z konsumentami (w rozumieniu art. 231 Kodeksu Cywilnego), chyba że pisemna umowa między stronami stanowi inaczej. Klient zobowiązany jest do zapoznania i przestrzegania zasad obowiązujących zgodnie z Ogólnymi Warunkami i Zakresem Gwarancji, Ogólnymi Warunkami Sprzedaży oraz Instrukcją Montażu i Zabudowy.
- Ustalony przez Klienta wzorzec umowy nie wiąże Osiedle Niskowa Sp. z o. o., nawet w sytuacji, w której został przekazany pisemnie lub jakikolwiek inny sposób.
- Prezentowane przez Sprzedawcę reklamy, ogłoszenia, cenniki, wizualizacje, prospekt informacyjny dotyczące sprzedaży lokalu bądź budynku mieszkalnego, a także lokale i budynki usługowe nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, chyba że Zbywający zastrzeże inaczej, lecz zastrzeżenia te mogą być tylko i wyłącznie złożone w formie pisemnej i stanowić będą integralną część umowy.
- Nabywcy przed zakupem mają obowiązek zapoznać się ze stanem faktycznym i wizualnym obiektu na dzień zakupu.
- Budynek, bądź lokal uznany jest za własność Nabywcy tylko i wyłącznie pod warunkiem terminowego uregulowania płatności wynikających z zwartych umów pomiędzy Nabywcami i Deweloperem.
- Przed zawarciem umowy ostatecznej Nabywca zobowiązany jest z zapoznaniem się ze stanem technicznych lokalu bądź budynku, w przypadku braku akceptacji stanu technicznego lub budynku winien on w terminie do 3-dni przed planowaną datą zawarcia umowy ostatecznej poinformować o tym fakcie Zbywającego w formie pisemnej i w razie zastrzeżeń odstąpić od umowy, z zastrzeżeniem, iż w przypadku, gdy Zbywający stwierdzi brak podstaw Nabywcy do odstąpienia od umowy w tym zakresie, wówczas wszelkie opłaty i wpłaty czy nakłady na nieruchomość poniesione przez nabywcę w przedmiocie umowy mogą ulec przepadkowi na rzecz Zbywającego, do których to opłat oraz nakładów Nabywcy nie będą wnosić roszczeń.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez Nabywcę w trakcie jej trwania Zbywającemu przysługuje prawo do zachowania opłat , zadatku i nakładów poniesionych przez Nabywców w przedmiocie umowy, do których to opłat i nakładów Nabywcy nie będą wnosić roszczeń.
- Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron umowy w każdym czasie w drodze pisemnego oświadczenia, z zastrzeżeniem, iż w przypadku rezygnacji i odstąpieniu od umowy przez Stronę, Nabywającą opłata zadatkowa / rezerwacyjna ulega przepadkowi na rzecz Dewelopera, a strona Nabywające nie, będzie mogła wnosić i składać wniosków o zwrot opłaty zadatkowej / rezerwacyjnej w jakimkolwiek zakresie.
- Strona Nabywająca zobowiązuje się w terminie 7-dni roboczych od dnia zawarcia umowy rezerwacyjnej wpłacić przelewem, na podstawie wystawionej przez Dewelopera faktury VAT, na jego rachunek bankowy opłaty wynikającej z faktury VAT w tym należny podatek VAT – tytułem zabezpieczenia roszczeń Dewelopera związanych z wstrzymaniem sprzedaży przedmiotu umowy.
- W przypadku niedotrzymania przez Stronę Nabywającą terminu zapłaty opłaty rezerwacyjnej wynikającej z zawartej umowy niniejsza umowa będzie uważana za niezawartą.
- Za dzień zapłaty opłaty wynikającej z umowy rezerwacyjnej lub deweloperskiej uważa się dzień uznania rachunku bankowego Dewelopera.
- Powierzchnia użytkowa zbywanego budynku wynikać będzie z obmiaru powykonawczego (powykonawczej inwentaryzacji).
- Strony umowy postanawiają, że w wypadku, gdy różnica powierzchni użytkowej przekroczy 2% Stronom umowy przysługiwać będzie prawo odstąpienia od niniejszej umowy, które może być zrealizowane przez Strony umowy w terminie 7-dni od daty otrzymania przez Stronę Nabywającą od Dewelopera pisemnej informacji o zmianie powierzchni użytkowej o ponad 2% i występującej w związku z tym konieczności zmiany wysokości ceny.
- Strony umowy oświadczają, że podatek VAT mieszczący się w cenie brutto podanej
umowy określony jest w aktualnie obowiązującej stawce i postanawiają, że w przypadku zmiany stawki VAT podatek będzie doliczony do ceny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Strony umowy postanawiają, że zostanie wykonany obmiar powykonawczy (powykonawcza inwentaryzacja), zgodnie z Polską Normą PN-ISO 9836:1997 „Właściwości użytkowe w budownictwie. Określenie i obliczenie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych”, a jeśli w wyniku tego obmiaru powierzchnia lokalu będzie:
-
- mniejsza od określonej w umowie rezerwacyjnej / deweloperskiej – Stronie Nabywającej służyć będzie prawo proporcjonalnego obniżenia ceny,
- większa od określonej w umowie rezerwacyjnej / deweloperskiej – Deweloperowi służyć będzie prawo proporcjonalnego podwyższenia ceny.
- W przypadku skorzystania przez Dewelopera z prawa podwyższenia ceny Strona Nabywająca będzie zobowiązana do zapłaty proporcjonalnie wyższej ceny albo skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, a w takim przypadku zobowiązana będzie do złożenia Deweloperowi pisemnego oświadczenia w terminie do 7 dni licząc od dnia doręczenia jej wyników obmiaru powykonawczego.
- W przypadku rezygnacji i odstąpieniu od umowy przez Stronę Nabywającą opłata rezerwacyjna / zadatkowa ulega przepadkowi na rzecz Dewelopera, a strona Nabywające nie będzie mogła wnosić i składać wniosków o zwrot w jakimkolwiek zakresie.
- Wszelkie zmiany postanowień umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Dbałość o stan miejsc parkingowych, komórki lokatorskiej oraz ogródka wraz z terenami zielonymi przynależne do lokalu spoczywa na Nabywcy.
- W przypadku zmian dokonanych na wniosek Strony Nabywającej w przypadku odstąpienia od umowy Strona Nabywająca zobowiązuje się do zwrotu kosztów poniesionych przez Dewelopera.
- Koszty aktu notarialnego w przypadku umowy przeniesienia własności ponosi Strona Nabywająca.
- Ewentualne spory wynikające z realizacji postanowień niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Dewelopera.
- W lokalach zamontowano instalację ogrzewania podłogowego, która jest zintegrowana z jednostką pompy ciepła. Wszelkie zmiany regulacji , ustawienia pompy oraz ogrzewania podłogowego muszą być konsultowane z ich instalatorem. W celu prawidłowego funkcjonowania ogrzewania podłogowego Nabywcy zobowiązani są do użycia materiałów podłogowych zgodnie z przeznaczeniem do ogrzewania podłogowego, a także zobowiązani są posiadać projekt na prawidłowe wykonanie i montaż elementów wykończenia podłóg.
- Lokale zasilane są w wodę z ujęcia wodociągowego znajdującego się na terenie części wspólnych podlegającego pod przepisy funkcjonowania Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. W celu prawidłowego funkcjonowania instalacji wodociągowych Nabywcy zobowiązani są do użycia odpowiednich filtrów zgodnie z wytycznymi osoby uprawnionej na podstawie przeprowadzonych badań wody. Nabywcy lub zarządca w celu zachowania gwarancji zobowiązani są do należytej dbałości o prawidłowe działanie instalacji wodociągowego poprzez jej serwis, czyszczenia, konserwacje oraz kalibrację. W pierwszych 18 miesiącach użytkowania instalacji wodociągowej od chwili uzyskania pozwolenia wodno-prawnego wymaga się odpłatny serwis instalacji wodociągowej co kwartał przez osobę uprawnioną. Po upływie 18 miesięcy od chwili uzyskania pozwolenia wodno-prawnego zgodnie z zaleceniami uprawnionego serwisanta.
- Nabywca bezwzględnie zobligowany jest do dodatkowego ubezpieczenia zakupionego budynku od następstw silnych wiatrów powyżej 7m/s oraz następstw wzmożonych opadów atmosferycznych powyżej 10mm/m2. Nadto Deweloper nie odpowiada za zdarzenie spowodowane (siłą wyższą).
- Przeprowadzenie przez Nabywców opinii, audytów, przeglądów itp. bez obecności i poinformowania o tym Dewelopera jest niedozwolone.
Ogólne Warunki Gwarancji i Użytkowania
- Osiedle Niskowa Sp. z o. o. stanowią podstawę dochodzenia wszelkich roszczeń, z tytułu udzielonej gwarancji. Klient zobowiązany jest do zapoznania i przestrzegania zasad obwiązujących zgodnie z Zakresem Gwarancji oraz Instrukcjami udostępnianymi przez dewelopera.
- Sprzedający udziela gwarancji na następujące elementy budynku:
- konstrukcja budynku na okres 12-miesiący
- elementy wykończenia zewnętrznego na okres 12-miesiący
- elementy wykończenia wewnętrznego na okres 12-miesiący
- instalacje grzewczą na okres 12-miesiący
- pompę ciepła na okres 12-miesiący
- instalacje wodną oraz urządzenia wodociągowe na okres 12-miesiący
- instalację kanalizacyjna na okres 12-miesiący
- instalację centralnego ogrzewania na okres 12-miesiący
- instalację elektryczna na okres 12-miesiący
- urządzenia elektryczne na okres 12-miesiący
- stolarkę okienną i drzwiową zewnętrzna na okres 12-miesięcy
- elementy ogrodzenia z furtką na okres 12-miesięcy
- Nabywca ma prawo zgłosić do protokołu z odbioru wady budynku/lokalu.
- Do obowiązków Dewelopera w zakresie usunięcia uznanych wad względnie odmowy ich usunięcia stosuje się art. 27 powołanej wyżej ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, a w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie do odpowiedzialności i praw stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.
- Deweloper zwolniony jest od odpowiedzialności za wady fizyczne przedmiotu umowy, jeśli Nabywca nie powiadomił o nich Dewelopera pisemnie w terminie do 14-dni od daty odbioru przedmiotu umowy.
- Teren ogródka w ramach inwestycji został przygotowany przez Dewelopera do indywidualnej aranżacji. Deweloper dokonał również zasiania trawy, z zastrzeżeniem iż jej prawidłowy wzrost oraz wszelka pielęgnacja leży w gestii Nabywcy, któremu nie przysługuje prawo wnoszenia z tego tytułu jakichkolwiek roszczeń. Nabywcy nie przysługuje również prawo dokonywania jakichkolwiek zmian w aranżacji które obejmowałyby zmiany w elewacji, dachu, orynnowaniu, ogrodzeniu, umiejscowieniu czy kolorystyce rur dot. prądu czy wody itp. bez zgody Dewelopera wyrażonej na piśmie.
- Nabywca zobligowany jest do należytej pielęgnacji zieleni w ogródku oraz niedokonywania nasadzeń roślin czy drzew mogących spowodować jakiekolwiek uszkodzenia inwestycji lub negatywnie wpływać na jej użytkowanie czy wygląd.
- Nabywca przyjmuje do wiadomości, że niedozwolone jest pod rygorem utraty gwarancji dokonywanie jakichkolwiek przeróbek w przedmiocie zakupu (budynek/lokal itp.), mogących powodować uszkodzenie elementów budynków, w szczególności niedozwolona jest ingerencja w ściany oraz elementy dachu, a także konstrukcyjne budynku, kominy, piony oraz wszelkie instalacje (elektryczne, wodno-kanalizacyjne, ogrzewanie), ingerencje w elementy zielone oraz infrastrukturę towarzyszącą (ogrodzenia, skrzynki elektryczne, itp.). W celu dokonania jakichkolwiek zmian konieczne jest złożenie pisemnego wniosku wraz z dokumentacją projektową, na którą Deweloper winien wyrazić zgodę, tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
- Nabywca zobowiązany jest to przechowywania przez okres 5 lat od daty nabycia budynku wszelkiej dokumentacji (atestów, deklaracji właściwości użytkowych, projektów i innych dokumentów potwierdzających użycie prawidłowego materiału do wykończenia budynku). Deweloper zastrzega sobie prawo do wezwania Nabywców, do wydania w/w dokumentacji, a Nabywcy wyrażają na to zgodę.
- Nabywcy oświadczają, iż zostali poinformowani, że w lokalu zamontowano instalację ogrzewania podłogowego, która jest zintegrowana z jednostką pompy ciepła i dla jej prawidłowego funkcjonowania zabrania się zamykanie/ograniczenia zaworów przepływowych instalacji ogrzewania podłogowego. W celu zachowania gwarancji wszelkie zmiany regulacji, ustawienia pompy oraz ogrzewania podłogowego muszą być dokonywane przez uprawnionego serwisanta. Nabywcy zobowiązani są do użycia materiałów podłogowych zgodnie z przeznaczeniem do ogrzewania podłogowego, a także zobowiązani są posiadać projekt na prawidłowe wykonanie i montaż elementów wykończenia podłóg.
- Nabywca montaż wszelkiej instalacji Antenowej i RTV zobowiązany jest montować je tak aby nie naruszyć i nie uszkodzić elementów dachu i kominów. W przypadku chęci montażu systemów Antenowych i RTV w innym miejscu konieczne jest uzyskanie przez Nabywcę stosownej pisemnej zgody udzielonej przez Dewelopera.
- Niedozwolone jest pod rygorem utraty gwarancji dokonywanie jakichkolwiek przeróbek zewnętrznych, zmian kolorystyki: elewacji, dachu, orynnowania, ogrodzenia, murka ogrodzeniowego, komina, okucia itp. w nabytym budynku/lokalu.
- Bezwzględnie zabronione jest użycie jakichkolwiek środków mogących spowodować uszkodzenie elementów budynku (do wykończenia wewnętrznego i zewnętrznego), w tym także impregnatów i farb bez uzyskania stosownych zezwoleń od Dewelopera oraz producenta.
- Nabywcy oświadczają, iż zostali poinformowani iż lokale zasilane są w wodę z ujęcia wodociągowego znajdującego się na terenie części wspólnych podlegającego pod przepisy funkcjonowania Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. W celu prawidłowego funkcjonowania instalacji wodociągowych Nabywcy zobowiązani są do użycia odpowiednich filtrów zgodnie z wytycznymi osoby uprawnionej na podstawie przeprowadzonych badań wody. Nabywcy lub zarządca w celu zachowania gwarancji zobowiązani są do należytej dbałości o prawidłowe działanie instalacji wodociągowego poprzez jej serwis, czyszczenia, konserwacje oraz kalibrację. W pierwszych 12 miesiącach użytkowania instalacji wodociągowej od chwili uzyskania pozwolenia wodno-prawnego wymaga się odpłatny serwis instalacji wodociągowej co kwartał przez osobę uprawnioną. Po upływie 12 miesięcy od chwili uzyskania pozwolenia wodno-prawnego zgodnie z zaleceniami uprawnionego serwisanta.
- Nie podlegają gwarancji uszkodzenia powstałe w wyniku zjawisk atmosferycznych: wiatru, wody, gradu śniegu itp., a także normalnego użytkowania budynku. W celu uniknięcia ewentualnych szkód zaleca się, aby Nabywca ubezpieczył budynek od następstw nieszczęśliwego zdarzenia. Nadto Deweloper nie odpowiada za uszkodzenia i szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania budynku.
- Nabywca bezwzględnie zobligowany jest do dodatkowego ubezpieczenia zakupionego budynku od następstw silnych wiatrów powyżej 7m/s oraz następstw wzmożonych opadów atmosferycznych
(w tym gradobicie) powyżej 10mm/m2. Nadto Deweloper nie odpowiada za zdarzenie spowodowane (siłą wyższą).
- W przypadku sporządzania opinii, audytów, przeglądów itp. Nabywcy zobowiązani są do poinformowania na piśmie o tym fakcie Dewelopera, gdzie Deweloper pisemnie ustosunkuje się do złożonego wniosku. Ponadto Deweloper zastrzega sobie prawo do uczestnictwa i obecności w przypadku przeprowadzania przez Nabywców opinii, audytów, przeglądów itp.
- Przeprowadzenie przez Nabywców opinii, audytów, przeglądów itp. bez obecności i poinformowania o tym Dewelopera jest niedozwolone pod rygorem utraty gwarancji. Nabywca w celu zachowania uprawnień z tytułu gwarancji jest posiadać książkę techniczną obiektu i zobowiązany jest ją prowadzić w sposób rzetelny. Nabywca zobowiązany jest na każdy wniosek Dewelopera udostępnić książkę obiektu, a w przypadku, gdyby Nabywca odmówił wglądu Deweloperowi do książki obiektu wówczas traci uprawnienia z tytułu gwarancji.
- Wszystkie elementy budynku by spełnić warunki gwarancji muszą zgodnie z Ustawą o Prawem Budowlanym być kontrolowane przez osobę uprawnioną i zakończone protokołem.
- Wszystkie usterki objęte gwarancją wynikłe w trakcie użytkowania a zagrażające bezpieczeństwu osób i mienia należy do 7-dni zgłosić podwykonawcy , deweloperowi lub jego przedstawicilowi w celu ich usunięcia.
- Zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane, rozdział Utrzymanie Obiektów Budowlanych art. 61, 62, 63
Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany:
-
- utrzymywać i użytkować obiekt zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ust. 2;
- zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu w razie wystąpienia czynników zewnętrznych odziaływujących na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury, takich jak: wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, osuwiska ziemi, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, pożary lub powodzie, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.
- Zgodnie z art. 61 punkt 2 ustawy „Prawo budowlane”, każdy właściciel lub zarządca obiektu budowlanego ma obowiązek zadbać o jego bezpieczne użytkowanie również w czasie występowania czynników zewnętrznych oddziałujących na obiekt (m.in. intensywnych opadów atmosferycznych).
- W okresie zimowym Nabywcy zobowiązani są do odśnieżania balkonów, tarasów i podjazdów, ze względu na ryzyko spadających sopli i czap topniejącego śniegu. Zabrania się pozostawiania na balkonach, tarasach i podjazdach zalegającego śniegu. Śnieg należy usuwać regularnie, ze względu na fakt iż:
- zalegająca, grubsza warstwa śniegu może doprowadzić do zawilgocenia ściany, do której przylega balkon;
- pozostawianie zalegającego śniegu na balkonach, tarasach i podjazdach zaburza prawidłowe odprowadzanie wód i może doprowadzić do uszkodzenia odpływów na wodę;
- nie usuwając śniegu naraża się płytki balkonowe i konstrukcję balkonu na destrukcyjne działanie zamarzającej wody;
- powtarzające się cykle rozmarzania i zamarzania wody wynikające ze zmiany temperatury w ciągu dnia i nocy, mogą zaszkodzić ceramicznej okładzinie;
- woda, która może przedostać się do fug (i pod nie) może doprowadzić do pęknięcia w płytach, zwiększając swą objętość podczas zamarzania będzie prowadziła do dalszych uszkodzeń płytek i niszczenia płyty balkonowej;
- pozostawianie śniegu na balkonach, tarasach i podjazdach może doprowadzić do powstania śliskich nawierzchni, które mogą powodują ryzyko wystąpienia wypadku.
- Nadto bezwzględnie zabrania się korzystania z i furtki, w sytuacji gdy zalega na niej śnieg i lód. Przed użyciem furtki, należy furtkę oczyścić z zalegającego śniegu i lodu. Używanie zaśnieżonej i zalodzonej furtki przez Nabywców może doprowadzić do ich uszkodzenia oraz do uszkodzenia mechanizmów prowadzących. W związku z powyższym Deweloper nie ponosi odpowiedzialności za skutki pozostawiania śniegu na balkonach, tarasach jak i podjazdach, a także furtce ogrodzeniowej, komórki lokatorskiej w przypadku występowania zawilgoceń, nieprawidłowego odprowadzania wód przez odpływy oraz za powstanie powierzchni śliskich, a także uszkodzenia elementów ogrodzenia. Za pozostawianie śniegu na w/w elementach pełną odpowiedzialność i ryzyko wynikające z powstania ewentualnej szkody ponoszą Nabywcy.
- Nabywca zobowiązuje się do zawarcia umowy z dostawcą energii elektrycznej, obsługą sieci kanalizacyjnej , wyznaczoną wspólnotą mieszkaniową oraz z innymi dostawcami mediów i usług, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowego korzystania z Lokalu i budynku. Dla zachowania bezpieczeństwa Nabywcy zaleca się także wymianę zamków w drzwiach, furtkach, skrzynkach itp.
- Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
- Okresowej odpłatnej kontroli, co najmniej dwa razy w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
- elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu;
- instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska;
- instalacji pompy ciepła oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);
- elementów odwodnienia terenu, wraz z infrastrukturą przynależną;
- prawidłowości czyszczenia i mycia, co najmniej raz na 6 miesięcy a w szczególności po okresie zimowym elewacji, elementów elewacji, elementów balkonu, balustrad, orynnowania, stolarki drzwiowej i okiennej, dachu, komina , furtki, kratek ściekowych, kostki brukowej i wszystkich innych elementów stałych i ruchomych. W przypadku powstania widocznych zacieków , nalotów zabrudzeń itp. Częściej zgodnie z zaleceniami podwykonawcy lub producenta zastosowanych materiałów po wcześniejszej konsultacji i pisemnej zgodzie udzielonej przez Dewelopera.
- impregnacji co najmniej dwa razy w roku elementów drewnianych oraz drewno podobnych, a jeżeli to konieczne to co najmniej raz na kwartał impregnacji elementów drewnianych oraz drewno podobnych po wcześniejszej konsultacji i pisemnej zgodzie udzielonej przez Dewelopera;
- serwisowania i impregnacji co najmniej dwa razy w roku, a jeżeli to konieczne to co najmniej raz na kwartał serwisowania, furtki i automatu do furtki, po wcześniejszej konsultacji i pisemnej zgodzie udzielonej przez Dewelopera;
- wykwity i białe naloty na elementach ogrodzenia ( furtka, panel ogrodzeniowy, słupek ogrodzeniowy itp.) są zjawiskiem naturalnym i nie podlegają gwarancji;
- wykwity i białe naloty na kostce brukowej oraz galanterii betonowej są zjawiskiem naturalnym i przejściowym – nie podlegają one gwarancji;
- wszelkie zabrudzenia oraz normalne eksploatowanie lokalu (zabrudzenia kostki, elementów ogrodzenia, podsiębitek, drzwi, porysowania elementów balustrad i balkonów) nie podlegają gwarancji;
- dokonywania okresowych przeglądów i prac konserwacyjnych, korytek ściekowych i systemów drenażowych;
-
- Nabywcy zobligowani są do okresowych przeglądów i konserwacji części ruchomych obiektu, w tym: pompy ciepła, stolarki okiennej i drzwiowej oraz pozostałych nie wymienionych – zgodnie z zaleceniami producenta. Przeglądy i regulacje wykonywane są odpłatnie (zgodnie z zaleceniami producenta). W przypadku nie przeprowadzenia przeglądów i konserwacji przez Nabywców – Nabywcy obiektu tracą gwarancję w tym przedmiocie zgłoszenia.
- Nabywcy w celu zachowania gwarancji zobligowani są do bezwzględnego przestrzegania Instrukcji Użytkowania Obiektu przeprowadzania okresowych kontroli, przeglądów i konserwacji elementów stałych i ruchomych obiektu. Wszelkie prace konserwacyjne i przeglądy należy przeprowadzać przy zachowaniu szczególnej ostrożności, zachowując wszelkie normy i przepisy BHP. Nabywcy przy pracach przy wyłazie i na dachu bezwzględnie zobligowani są do zachowania szczególnej ostrożności i zobligowani są prowadzić prace przy odpowiednim zabezpieczeniu (prace przy wyłazie, kominie, pompie ciepła i dachu wykonywać przy zabezpieczeniu linką, zabezpieczeniu uprzężą oraz winien on posiadać kask. Nabywca, bądź osoba wykonujące te prace na jego zlecenia winna posiadać aktualne badania wysokościowe)
- Okresowej, co najmniej raz w roku lat, chyba że przepisy stanowią inaczej, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia; kontrolą tą powinno być objęte również badanie instalacji elektrycznej, oświetleniowej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów.
- Nabywcy zobowiązani są do pokrywania kosztów obsługi oraz utrzymywania części wspólnych obiektu.
- Nabywcy zobligowani są we własnym zakresie dbać o prawidłowe utrzymanie, czyszczenia, mycie impregnacje itd. miejsc przeznaczonych do wyłącznego użytkowania takich jak ogródek, współdzielona komórka lokatorska oraz miejsce parkingowego.
- Bezpiecznego użytkowania obiektu każdorazowo w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w obowiązujących przepisów prawa budowlanego.
- Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany przechowywać przez okres istnienia obiektu dokumenty, o których mowa w obowiązujących przepisach prawa budowlanego, oraz opracowania projektowe i dokumenty techniczne robót budowlanych wykonywanych w obiekcie w toku jego użytkowania.
- Użytkownik zobowiązany jest użytkować budynek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego.
- Zabrania się wjazdu na drogę wewnętrzną, podjazdy i chodniki przed budynkami pojazdami o całkowitej przekraczającej 3,5 ton.
- W przypadku konieczności wywózki śmieci, kosze i worki ze śmieciami należy pozostawić przed wjazdem do inwestycji.
Postępowanie reklamacyjne
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie przez Kupującego:
- wniosku reklamacyjnego na piśmie,
- faktury zakupu wyrobów,
- dowód zakupu.
- Osiedle Niskowa Sp. z o. o. ma 30-dni na rozpatrzenie reklamacji, o czym poinformuje nabywcę bezpośrednio w formie ustnych ustaleń u Nabywcy, lub telefonicznie, pisemnie za pośrednictwem: poczty elektronicznej (sms, mms, inna wiadomość tekstowa), lub listownie. Jeżeli to konieczne dla załatwienia sprawy . Osiedle Niskowa Sp. z o. o. przeprowadza oględziny, odmowa, bądź brak możliwości przeprowadzenia oględzin z wyłącznej winy Kupującego uznana będzie za odstąpienie od zgłoszenia reklamacyjnego, a zgłoszenie takie pozostanie bez rozpatrzenia do czasu umożliwienia przeprowadzenia oględzin, gdzie bieg rozpatrzenia reklamacji liczony będzie od dnia przeprowadzenia oględzin.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających:
- z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej;
- za wyjątkiem sprzedaży Wyrobów konsumentowi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 § 1 K. c.).
- Ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby firmy Osiedle Niskowa Sp. z o. o.
- Zarówno Kupujący jak i Sprzedający zobowiązani są do zachowań nie godzących w dobre imię Stron. W kwestiach spornych zarówno Sprzedający jak i Kupujący zobowiązani są do powstrzymania się z wypowiedziami, zarówno prywatnie, jak i publicznie (zwłaszcza na portalach społecznościowych) do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia sprawy obrażającymi, bądź dyskredytującymi, którąś ze stron. Strony w przypadku ujawnienia działań i zachowań godzących w dobre imię Strony mają prawo do dochodzenia swoich roszczeń i mogą domagać się zadośćuczynienia i odszkodowania z tego tytułu.
- Nie zapoznanie się przez Klienta z Ogólnymi Warunkami i Zakresem Gwarancji, Ogólnymi Warunkami Sprzedaży oraz Instrukcjami, kartami gwarancyjnymi i ogólnie dostępnymi przez Osiedle Niskowa Sp. z o.o. nie zwalnia kupującego z odpowiedzialności w przestrzeganiu niniejszych warunków. Kupujący z chwilą zakupu akceptuje wszystkie wyżej wymienione warunki, oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.
Klauzula RODO
Na podstawie art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku (Dz. Urz. L 119 z dnia 04.05.2016) Informujemy Państwa, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych Osiedle Niskowa Sp. z o. o., ul. Jagiellońska 30/5, 33-300 Nowy Sącz, NIP: 734598093, REGON: 389511265, e-mail: biuro@dmhomes.pl zwany w dalszej części Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Państwa danych osobowych.
- Państwa dane osobowe, przetwarzane będą w celu realizacji umów sprzedażowych, jak i zakupowych Osiedle Niskowa Sp. z o. o., zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. B wyżej wymienionego rozporządzenia,
- Podanie Państwa danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych uniemożliwia realizację umowy.
- Wszystkie rozmowy pomiędzy Stronami a Osiedle Niskowa Sp. z o. o. są nagrywane i archiwizowane przez Osiedle Niskowa Sp. z o. o., gdzie w kwestiach spornych Osiedle Niskowa Sp. z o. o. może wykorzystać treść rozmowy w celu rozstrzygnięcia sporu.
- Strona kupująca/sprzedająca zobowiązana jest do zachowania tajemnicy przedsiębiorstwa, oraz realizowanych transakcji.
- Odbiorcami Państwa danych będą wyłącznie podmioty i organy uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty uczestniczące w realizacji umów,
- Jako właścicielowi danych osobowych przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu, żądania, zaprzestania i przenoszenia danych jak również, prawo cofnięcia zgody w dobrowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego,
- Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu Państwa danych,
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania zawartych umów oraz dochodzenia wynikających z nich roszczeń.
- Działania, które w jakikolwiek sposób mogłyby godzić w dobre imię Osiedle Niskowa Sp. z o. o. oraz powiązanych z nią marki DM Homes Sp. z o.o. będą rozstrzygane sądownie.
Pobierz